برگزاری شورای راهبردی GIS به میزبانی آبفا مازندران
شورای راهبردی GIS با حضور کارشناسان این بخش از آبفای 10 استان کشور به میزبانی شرکت آب و فاضلاب مازندران برگزار و چالش ها و راهکارهای برون رفت از مشکلات بررسی شد.

شورای راهبردی GIS با حضور کارشناسان این بخش از آبفای 10 استان کشور به میزبانی شرکت آب و فاضلاب مازندران برگزار و چالش ها و راهکارهای برون رفت از مشکلات بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران؛ در این نشست ابتدا مهندس کریمی معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت طی سخنانی، GIS را دایره المعارف هر سازمانی خواند و گفت: همه بخش های شرکت از خدمات این بخش استفاده می کنند لذا ضروریست ضمن استمرار ، تکمیل خدمات نیز انجام شود.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار سال اظهار داشت: کمیته کاربردی تحقق شعار سال در دو بخش برون سازمانی و درون سازمانی تشکیل شد و سعی کردیم با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان GIS این مهم را فعال کنیم و در بخش مشترکین هم هوشمند سازی قرائت کنتور انجام شد.
مهندس کریمی در ادامه به مشخصات تاسیسات شرکت آب و فاضلاب مازندران پرداخت و گفت: آب شرب مورد نیاز مردم استان از 729 حلقه چاه،373 دهنه چشمه،3 سد و 1 رودخانه با حجم سالانه 522 میلیون متر مکعب توسط 3691 کیلومتر خطوط انتقال،20279 کیلومتر شبکه توزیع، 1224 باب مخزن ذخیره با حجم630 هزار متر مکعب، و 613 ایستگاه پمپاژ با 15298 لیتر در ثانیه تامین می شود.
در ادامه مهندس ایرج ملک زاده مدیر دفتر توسعه فناوری و خدمات الکترونیک شرکت با اشاره به پیاده سازی سامانه GIS در شرکت گفت: ما در این بخش هنوز ابتدای راه قرار داریم و گامهای اول را در 3 محور خرید تجهیزات، برداشت GIS ، راه اندازی سامانه در امور و آموزش پرسنل شروع کردیم و با خریداری سامانه GIS طی یکسال اخیر آموزش و استمرار آن نیز انجام شد
وی در ادامه سخنانش با تاکید بر نبود چالش نقشه پایه گفت: برای عملیاتی شدن GIS و تکمیل این طرح نیازمند نقشه پایه هستیم که امیدواریم با همفکری و تعامل شما محقق شود.
در پایان مهندس محرابی مسئول GIS شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز طی سخنان کوتاهی گفت: شورای راهبردی GIS سال چهارم را سپری می کند که خروجی این تصمیمات برای GIS کشور بسیار مفید و کاربردی است.
وی با اشاره به عقب ماندگی شرکت آب و فاضلاب در بحث GIS اظهار داشت: متاسفانه تاسیسات و سرمایه های شرکتهای آب و فاضلاب مدفون است لذا نیازمند بودجه های بیشتری هست تا با توجه به شبکه های فرسوده، افزایش سطح بهره برداری ها ،خشکسالی ها و ... بتوانیم گامهای رو به جلویی برداریم .
مهندس محرابی، سامانه GIS آبفا مازندران را خوب توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت تکمیل روال شرکت با این سامانه گفت: این شرکت طی سالهای اخیر با بهره مندی از کارشناسان نخبه توانست پیشرفت بسیار چشمگیری در این بخش داشته باشد که یقینا با ادامه این روند موفقیتهای بیشتری را شاهد خواهد بود.

تاریخ:
1401/09/08
تعداد بازدید:
1107
منبع:
روابط عمومی
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
تمامی حقوق این سایت برای شرکت آب و فاضلاب استان مازندران محفوظ می باشد
+ -
Powered by DorsaPortal