انجام اقدامات کنترل کیفیت آب شرب مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی در مازندران
مدیر عامل آبفا مازندران گفت: کنترل کیفیت آب آشامیدنی یک فرایند مهم است که بر اساس استانداردها و مقررات ملی و بین المللی انجام می شود.

مدیر عامل آبفا مازندران گفت: کنترل کیفیت آب آشامیدنی یک فرایند مهم است که بر اساس استانداردها و مقررات ملی و بین المللی انجام می شود.
بهزاد برارزاده در حاشیه بازدید از مراحل کنترل کیفیت آب آشامیدنی مردم در آزمایشگاه مرکزی ساری اظهار داشت : کنترل کیفیت آب شامل تست های شیمیایی و میکروبیولوژی و بررسی آلودگی های ممکن از جمله موادآلی و شیمیایی،میکروب ها و مواد معدنی و نیز ارزیابی های مختلف در راستای اطمینان از سلامت آب برای مصارف انسانی ایمن و بهداشتی است در همین زمینه برای کنترل کیفیت آب و اطمینان از پایبندی به استانداردها اقداماتی شامل مانیتورینگ وتستهای منظم برروی آب صورت می گیرد
او با اشاره به فرایندهای تصفیه موثرآب شرب اظهار داشت: فرایندهای تصفیه آب با انجام فیلتراسیون، دیس اینفکتانت ها وانحلال مواد آلی اجراء می شود تا بهداشت آب به حداکثر برسد در همین راستا سیستم های کنترل کیفیت آب با قابلیت پاسخگویی به انواع بحران ها وحوادث ناگهانی مانند آلودگی ناشی از حوادث طبیعی یا آلودگی ناشی از فعالیت های انسانی و ... را مدیریت می کنند.
مدیر عامل آبفا مازندران در خصوص فرایند ارزیابی کیفی آب شرب مصرفی مردم تصریح کرد: ارزیابی کیفیت آب شرب مصرفی مردم با انجام نمونه برداری، تست های فیزیکی وشیمیایی، تست های میکروبیولوژیکی همچنین ارزیابی میزان موادضدعفونی کننده آب، تجزیه وتحلیل داده ها وارزیابی استانداردها و در نهایت گزارش دهی و اقدامات تصحیحی صورت می گیرد.
برارزاده اقدامات کنترلی کیفیت آب شرب را تشریح کرد و گفت: نمونه هایی از آب منابع مختلف شامل چاه ها وچشمه ها،رودخانه ها،دریاچه ها ویا سیستم های تصفیه آب همچنین از مخازن آبی،شبکه توزیع ونقاط انتهایی شبکه گرفته می شود.
او افزود: در این مراحل انواع متنوعی از پارامترهای قابل سنجش نظیر مواد محلول، موادآلی، موادمعدنی، موادمضر مانند فلزات سنگین و همچنین اندازه گیری ویژگی های فیزیکی مانند رنگ، طعم، بو، درجه اسیدیته و الکتریکیت آب پایش می شود و حضور باکتری ها از جمله باکتری های اشریشیا کولای، سالمونلا وغیره...،ویروس ها،اسپورها و مواد دیگر میکروبیولوژیکی که برای سلامتی ممکن است مضر باشند مورد بررسی قرار می گیرند.
مدیر عامل آبفا مازندران با اشاره به اطمینان از میزان مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده برای حذف وکنترل آلودگی اولیه و پیشگیری از بروز آلودگی های ثانویه از انجام سنجشهای متعدد خبر داد و گفت: در نهایت نتایج تست ها با استانداردهای ملی و بین المللی مقایسه می شود تا مطمئن شویم آب مصرفی مردم با معیارهای بهداشتی وکیفیتی مطابقت دارد.
او در پایان این گفتگو اظهار داشت: نتایج ارزیابی به مراجع مربوطه و مردم اطلاع رسانی می شود تا مردم ازکیفیت آب مصرفی خود آگاه شوند.

تاریخ:
1403/01/28
تعداد بازدید:
206
منبع:
روابط عمومی شرکت
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
تمامی حقوق این سایت برای شرکت آب و فاضلاب استان مازندران محفوظ می باشد
+ -
Powered by DorsaPortal